Geen ticketsysteem bij QDC

Geen ticketsysteem bij QDC

QDC is een klein bedrijf en wij hebben met het merendeel van onze klanten goed contact. Klanten kunnen ons altijd mailen en mocht het nodig zijn, dan is er ook telefonisch contact mogelijk. Communicatie tussen QDC en de klant is voor ons erg belangrijk. Wij zijn van mening dat het hebben van een ticketsysteem de communicatie tussen de klant en QDC minder persoonlijk maakt. Het beantwoorden van een vraag per e-mail vinden wij persoonlijker dan het ontvangen van een antwoord via een ticketnummer.

E-mails met persoonlijke antwoorden

Wanneer de klant een vraag of verzoek heeft, dan meldt deze klant dit meestal per e-mail of telefoon aan QDC. In een enkel geval, betreft het een probleem. Vervolgens gaan wij dan uitzoeken, wat de oorzaak van het probleem is indien dit niet direct duidelijk is. De klant krijgt altijd persoonlijk een antwoord en geen autorespons per e-mail. In het antwoord wordt uitgelegd wat de mogelijke oorzaak van het probleem is en hoe dit opgelost zou kunnen worden. Informatieve vragen over wat de beste keuze is bij het aanschaffen van producten of diensten, beantwoorden wij over het algemeen per e-mail. Dit kan een advies zijn over het aanschaffen van bijvoorbeeld een hostingpakket of een bepaald type SSL certificaat. Het digitaal per e-mail beantwoorden van dit soort vragen geeft klanten de kans om het een en ander nog eens rustig na te lezen, alvorens zij een beslissing nemen.

Snelle respons op vragen van de klant

QDC hanteert geen ticketsysteem omdat wij persoonlijk contact met de klant willen onderhouden. Vragen, verzoeken en op- of aanmerkingen proberen wij dezelfde dag nog te beantwoorden. Wanneer een antwoord niet snel voor handen is, dan melden wij dat ook aan de klant en komen er dan zo snel mogelijk op terug. Het juiste antwoord of de oplossing vinden die werkt, daar gaat het om. En zorgdragen voor onze klanten, via een open en persoonlijke dialoog, vinden wij ook erg belangrijk.