Hostingpakket kiezen? Koop geen flatgebouw als je maar 1 kamer hoeft te vullen

Hostingpakket kiezen? Koop geen flatgebouw als je maar 1 kamer hoeft te vullen

“ICT is een compleet andere wereld, wat is hosting? Wat is een domeinnaam? Hoe ga ik dat eenvoudig uitleggen? Vragen waar ik mij mee bezig ben gaan houden toen ik de leiding van QDC op mij nam. Nu, ruim zeven jaar later, help ik hosting oplossingen te vertalen naar begrijpelijke taal voor onze klanten. Die kennis wil ik graag met jullie delen en daarom nodig ik jullie uit om ons blog te volgen. In het blog geven wij tips en schrijven wij over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van hosting en andere internet gerelateerde diensten.”

Uitbreiden is gemakkelijker dan een stap terug doen

“We krijgen veel vragen van klanten, van “Hoe kies ik het juiste hostingpakket?” tot “Hoe krijg ik mijn e-mail op mijn mobieltje aan de praat?”. Goede service staat bij ons voorop en dat betekent ook transparant zijn over mogelijkheden. Als een klant bij stap één groot wil uitpakken adviseer ik om klein te beginnen. Er hoeft geen flatgebouw met 100 kamers gekocht te worden, als er maar één kamer nodig is. Klein beginnen zorgt ervoor dat er later gemakkelijk en naar behoefte uitgebreid kan worden. Met dit stappenplan, aangevuld met online kennisartikelen en handige tips, helpen wij onze klanten met het kiezen van de juiste hosting.”

Dave Fredriksz, Support Manager QDC

Geen ticket systeem, wel persoonlijk contact

“Het was tien jaar geleden niet het meest gunstige moment om de leiding van QDC op mij te nemen. Middenin de crisis, en in een moeilijke periode waarin mijn man en oprichter van QDC plotseling kwam te overlijden. Ik erfde een bedrijf in een business waar ik weinig vanaf wist. Maar ik besloot wel dat ik het wilde doorzetten, voor ons team en omdat jarenlang hard werken niet voor niets mocht zijn geweest. Ooit opgestart vanuit huis, met een kantoor op zolder, zijn wij nu in de kern nog steeds dezelfde kleinschalige en persoonlijke organisatie. Wij kiezen bijvoorbeeld niet voor een ticket systeem, want persoonlijk en transparant contact met onze klanten vinden wij het belangrijkste.”

Noor Nijkamp-Danser, Eigenaar QDC